23 Nisan 2011 Cumartesi

Pierre Loti Tepesi

Zürafalar sınıfı, nisan ayının tamamında çok kapsamlı ve çok keyifli bir konuyu işliyorlar; "Kentsel Doku". Her hafta İstanbul'u farklı bir yönüyle tanıyor, etkinlikler yapıyor, kitaplar okuyor, geziler düzenliyorlar. Geçtiğimiz iki haftada İstanbul'un köprülerini ve tepelerini işlediler. Ardından da iki önemli köprüden geçerek ulaşacakları bir tepeye keyifli bir gezi gerçekleştirdiler. Bu hafta Zürafalar sınıfıyla Pierre Loti Tepesi'ndeydik.

Güneşli ve ılık bir perşembe sabahında çıktık yola. Önce Boğaziçi Köprüsü'nü, ardından Haliç Köprüsü'nü geçtik. Eyüp'ün içinden dolaşıp Pierre Loti Tepesi'ne tırmandık. Servisten indiğimiz nokta, Osmanlı-Türk mimarisine uygun ahşap konaklardan oluşan bir turizm kompleksi haline dönüştürülmüştü. Tepedeki evler restore edilerek hazırlanan bu yapılar arasında yürüyüş yaptık, İstanbul'un lale zamanının keyfini çıkardık.

Tepeden Haliç manzarasını seyrettik. Daha sonra Tarihi Pierre Loti Kahvesi'ne oturup bu güzel manzarayı resmetmeye başladık. Kahve çok kalabalıktı. Farklı ülkelerden pek çok turist bizim gibi Haliç'i ve İstanbul'u seyretmeye gelmişti. Karşılarındaki manzarayı resmetmekte olan çocuklarımız da onlar için eşdeğerde ilgi çekici farklı bir görüntü oluşturdu. Büyük bir kısmı masamıza yaklaşarak uzun uzun çocuklarımızın çizmekte olduğu resimlere baktılar hatta onlarla sohbet etmeye çalıştılar.

Yoğun bir çalışmanın ardından Pierre Loti Tepesi'nin çocuklarımızda bıraktığı izleri yansıtan pek çok güzel eser çıktı ortaya.

Yürüyüş, açık hava ve masa başı çalışması hepimizi acıktırınca birer ayran sipariş ettik ve yanımızda götürdüğümüz sandviçlerle karnımızı doyurduk. Gezimizin sonunda yazar Pierre Loti'nin İstanbul'da kaldığı dönemde sık sık ziyaret ettiği Tarihi Kahve'nin ahşap binasını ziyaret ettik. Duvarlardaki resimleri inceledik. Haliç'in ve Pierre Loti Tepesi'nin seneler önce çekilmiş fotoğraflarını gördük.

Zürafalar sınıfı öğrencileri "Kentsel Doku" konusunu iki haftadır keyifle ve heyecanla takip ediyorlar. Yaşadıkları şehrin güzelliklerini büyük bir merakla araştırıyor, dağarcıklarını hızla ve bitmeyen bir iştahla dolduruyorlar. Böylesine bir ilgiyle takip ettikleri "Kentsel Doku" kapsamında gerçekleştirdiğimiz Pierre Loti gezimiz hepimiz adına çok keyifliydi. Çocuklarımızda bıraktığı izlerse zaman içerisinde ortaya çıkacak.