14 Kasım 2012 Çarşamba

Küçük Ağaç'ın Dalları


Ekim ayının başındaki zorlu tercih sürecinin ardından tüm çocuklarımız aileleriyle birlikte kararlarını verdi, branş derslerini belirledi ve çalışmalarına başladı. Bir aydır beğenileri doğrultusunda seçtikleri derslere katılıyor, çalışmaları ilgiyle takip ediyorlar.


Haftanın ilk günü drama öğrencilerine ait. Duygu Öğretmen'le çok amaçlı salonda bir araya gelen çocuklar, hayal trenine binerek hayal dünyalarına doğru yola çıkıyorlar. Nerelere gitmediler ki... Şeker gezegeninden, denizlerin altına, vahşi hayvanların yaşadığı ormanlardan, lunaparka, rengarenk hayallerine doğru yolculuk yapıyorlar.


Salı günleri perküsyon öğrencileri enstrümanlarıyla buluşuyorlar. Deflerini, bongolarını ve djembelerini alıp Şirin Öğretmenleriyle birlikte ritm çalışmalarına katılıyorlar.


Satranç öğrencileri taşları tanıdılar, hamleleri öğrendiler. Kendi aralarında oynadıkları oyunlarla bu alandaki becerilerini geliştiriyorlar.


İngilizce derslerinde tüm öğrencilerimiz farklı bir lisanın varlığını görüyor, şarkılar ve oyunlar eşliğinde bu lisana aşinalık kazanıyorlar.


İngilizce derslerinin yanı sıra Play Time ekinliklerine de katılan çocuklar ise Sara Öğretmenleriyle yaptıkları çalışmaları sanat etkinlikleri, oyunlar ve şarkılar eşliğinde pekiştirmiş oluyorlar.



Küçük balerinler Gina Öğretmen eşliğinde vücutlarını esnetiyor, barda temel bale duruşlarını öğreniyorlar. Kısa bir süre sonra öğretmenlerinin belirleyeceği koreografi dahilinde danslarını hazırlamaya başlayacaklar.



Jimnastik öğrencileri, ısınma hareketleri ile başladıkları jimnastik derslerinde esneme hareketlerini de yapıyor ve ardından Zülkar Öğretmenlerinin hazırladığı parkuru takip ederek çalışmalarını devam ettiriyorlar. Kol çekme, trambolin, takla, amut... Bir yandan da bol kahkaha... Epeyce bir enerji atıyorlar.


Orff temelli müzik derslerimiz de tüm öğrencilerimizin katılımıyla devam ediyor. Çocuklar her hafta farklı Orff enstrümanları eşliğinde müzik çalışmaları yapıyor, içlerinde var olan ritmi dışa vuruyorlar.

Bir aydır devam eden branş derslerinde gözlemlediğimiz kadarıyla tüm öğrencilerimiz seçimlerini en doğru şekilde gerçekleştirmiş ve ilgilerini çeken dersleri seçmiş. Çalışmalar esnasında yüzlerinden okunan keyif ve gösterdikleri beceri bunu açıkça gösteriyor.

13 Kasım 2012 Salı

Bütünü Arayan Parça (13 Kasım 2012)

Bütün ne demek? Parça nedir peki? Bütün parçalardan mı oluşmuştur? Parçalar ayrılınca bütün değil midir artık? Tekrar bütün olabilirler mi? Bütün eksik olabilir mi? Parça tam olabilir mi?

Bu sorulardan yola çıkarak Leo Lionni adlı İtalyan çizer-yazarın özgün resimli kitabı Pezzettino’yu okuduk. Tartıştık. Ah Pezzetino acaba koptuğunu düşündüğü bütününü bulabilecek mi? Pezzettino acaba bir bütün mü yoka bir parça mı anlayabilecek mi? Şimdi biliyoruz ki evet Pezzettino bir yere ait. Bir şeyin parçası ya da kendisi bir bütün...

Küçük turuncu kare kahramanımızın kendi bütünselliğini keşfedişini okuduktan sonra resmimize geçiyorrruzz!

Elimizde eşit iki parça kadife kâğıt var. Bir tanesini beyaz resim kâğıdımıza olduğu gibi yapıştırdık. Diğerini ise makasla parçalara ayırdık. Dilediğimiz gibi kestik, böldük, kopardık. Bu arada parçalamak ile ilgili bütün fiilleri bulduk, söyledik. Sonra bu parçaları kâğıdımıza rastgele yapıştırdık. Sonra kâğıdımıza baktık. Bu iki parça gerçekten de eşit miydi? Aaa nasıl oldu bu?

Pezzettino, Leo Lionni, Elma Çocuk Yayınları, 2012

13 Kasım - Pezzettino 2






13 Kasım - Pezzettino 3

13 Kasım - Pezzettino 1

DSCF5116DSCF5129

DSCF5139

DSCF5143

DSCF5145

DSCF5150

12 Kasım 2012 Pazartesi

9 Aralık'ta Program Yapmayın! Orff'a Davetlisiniz!


Bildiğiniz üzere Küçük Ağaç, Orff-Schulwerk resmi üyesidir. Her hafta eğitim programımızda Orff çalışmalarına yer veririz ve çocuklarımızla bu çalışmaları gerçekleştiririz. Müzik derslerimizi Orff tabanlı olarak takip ederiz. Sene sonu gösterilerimizde Orff sunumlarına geniş yer veririz. Kısacası Küçük Ağaç'ta Orff yaklaşımına büyük önem veririz. Ve isteriz ki tüm velilerimiz bu kadar önem verdiğimiz bu yaklaşım hakkında bilgi sahibi olsunlar, çocukların bu çalışmalara katılarak ne gibi kazanımlar sağladıklarını bilsinler. İşte bu amaçla her yıl velilerimiz için bir Orff yaşantı grubu organize ederiz. 


2008 yılından beri gerçekleştirdiğimiz bu organizasyonlarda okulumuzun Eğitim ve Orff Koordinatörü Filiz Yaşar, velilerimiz ve öğretmenlerimizle birlikte Orff çalışmaları yapar, bazı temel bilgileri aktararak yaklaşımı velilerimize tanıtır. Yaklaşık bir buçuk saat süren grup çalışmalarında, anne ve babalar çocuklarının her hafta katıldıkları Orff oyunlarında neler yaptıklarını deneyimleme imkanını bulurlar.



Filiz Hanım'ın liderliğinde, kendisinin belirlemiş olduğu dört - beş farklı Orff oyununu oynarız. Ardından bu oyunların her birinin neyi amaçladığı, çocukların kazanımlarının neler olduğu konusunda sohbet ederiz. 



Orff yaşantı grupları sayesinde kısa bir süreliğine de olsa çocukların yerine geçer, anaokulu günlerine geri dönüp eğlenceli bir pazar gününde enerjimizi atarız. Ama daha da önemlisi, katılan velilerimiz Orff yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur ve sonrasında eğitim programımızda yer alan oyunların çocuklarımıza neler kazandırdığını bilirler. Sene sonunda sahnede Orff sunumlarını yapan çocuklarının neleri başarmakta olduğunu net bir şekilde görürler. 



Bu yıl, Orff yaşantı grubumuz 9 Aralık Pazar günü saat 11:00'de okulumuzun çok amaçlı salonunda bir araya geliyor. Yeni velilerimiz başta olmak üzere, önceki gruplara katılmış, katılmamış tüm anne ve babalarımızı bu yılki Orff çalışmamıza bekliyoruz. Keyifli bir pazar sabahı geçirmek ve Orff yaklaşımını tanımak üzere sizleri Küçük Ağaç'a davet ediyoruz.

11 Kasım 2012 Pazar

Küçük Ağaç Mezunları Bienal'de


9 Kasım Cuma günü 2.İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienali'nin açılışı gerçekleşti. "Düş Çocuk Gerçek Çocuk" temasının işlendiği Bienal'de yüzlerce çocuğun bireysel ya da grup çalışmalarına yer verildi. Çocukların özgürce yarattıkları tasarımları, beş farklı mekanda sergileniyor.


Pek çok başarılı ve özgün tasarımın arasında özellikle bir tanesi bizi çok heyecanlandırdı. "Pinokyo Kuzguncuk Bostanı'nda" isimli bu çalışma, Simla Sunay Resim ve Öykü Atölyesi öğrencileri tarafından hazırlandı. Projede yer alan on iki öğrenciden altısı Küçük Ağaç mezunu olunca, biz de büyük bir mutluluk ve gururla açılış törenine gittik. 


Mezunlarımızdan Kuzgun Üsküdarlı, Sarp Besler, Dora Horasan, Arya Köktekin, Emek Verda Coşar ve Lal Güldiz'in içinde yer aldığı çalışmada gerçek bir çocuk olmayı hayal eden Pinokyo, Kuzguncuk Bostanı'nda koşup oynamayı hayal eden zamane çocuklarının yerine geçmiş. Çocukların hazırladıkları uçurtmaları uçurmak üzere Kuzguncuk Bostanı'na gitmiş. Pinokyo(lar) bir yanda uçurtmaları uçururken diğer yanda da çocukların hayal ve gerçek kavramlarını işledikleri resimlerine yer verilmiş. 


Dikkatinizden kaçmamıştır, çocuklarımız bu projeyi okulumuzda da atölye çalışmaları düzenleyen Simla Sunay ile birlikte hazırladılar. Kuzguncuk'taki 6-10 yaş grubu atölye çalışmalarına devam eden Küçük Ağaç'lılar, son bir aylarını Bienal projeleri üzerinde çalışarak geçirdiler. Sonuç gerçekten çok etkileyici. Eserlerini görmek gurur verici.


Simla Sunay Resim ve Öykü Atölyesi'nin projesini ve yanı sıra pek çok diğer çalışmayı Akatlar'daki MKM Mustafa Kemal Merkezi'nde görebilirsiniz. Bienal kapsamında yapılacak atölye çalışmaları, diğer sergileme mekanları ve tüm detaylar içinse İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienal'inin sitesini ziyaret edebilirsiniz.

http://www.cocukgenclikbienal.org/



Bu arada projede on iki öğrencinin yer aldığından bahsetmiştik. Diğerlerinin adını vermeden olmaz; Eren Özusta, İrem Dikici, Ece Besli, Cemre Duru Özkan, Berk Okay ve Simge Gökyar. Hep birlikte böyle güzel bir projeye imza atan tüm bu öğrencileri ve öğretmenleri Simla Sunay'ı kutluyoruz